Portal fizyczny ZSEiS |
Fizyka: Konkursy: Materiały:
Info:
Dzisiaj jest: Ciekawe linki: |
Koło fizyczne.
Koło fizyczne zostało utworzone w celu umożliwienia uczniom pogłębiania wiedzy i rozwijania zainteresowań. Głównym założeniem koła jest całkowita dobrowolność uczestnictwa. Wszyscy członkowie posiadają takie same prawa i kompetencje, nie wyłączając nauczyciela. Tematy spotkań nie są narzucane, a ich forma zgodna z oczekiwaniami członków. Dzięki takiemu postawieniu sprawy uczniowie mają pełną swobodę w wyborze płaszczyzny samorealizacji, a co za tym idzie, traktują fizykę jak hobby.
Lista członków koła fizycznego: Opiekun: --> mgr. Renata Kmiećkowiak Członkowie: --> Grzegorz Szmagliński --> Dariusz Mach --> Wojciech Pluta --> Damian Krawczyk --> Marek Brzezicki --> Jerzy Dąbrowski --> Mateusz Tymrakiewicz --> Tomasz Adamczak --> Szymon Dudziak --> Michał Wojnarowski --> Marcin Kowalski --> Mirek Choroś
Tu znajdziesz ZDJĘCIE członków koła fizycznego.
Wśród członków koła fizycznego można znaleźć takich, którzy znakomicie radzą sobie z problemami matematycznymi i takich, którzy w fizyce pociąga doświadczenie. Pozostali członkowie koła nie określają się wyżej wymienionych kryteriach. Członków interesuje zarówno strona analityczna, jak i empiryczna stawianych problemów.
A oto kilka przykładowych zaproponowanych przez uczniów tematów spotkań: --> Co jest po drugiej stronie czarnej dziury? --> Nadprzewodnictwo nisko i wysokotemperaturowe. --> Loty kosmiczne. Jak zbudowany jest skafander kosmonauty. --> Nadpłynność helu. --> Pętla czasu. --> Budowa reaktora jądrowego. Jak się kontroluje jego pracę.
Trzeba nadmienić, że spotkania koła mają charakter nie tylko teoretyczny. Często zajmujemy się przeprowadzaniem doświadczeń, na które brakuje miejsca w szkolnym planie nauczania. Na przykład: --> Badanie widm pierwiastków za pomocą spektroskopu szkolnego. --> Jak uprościć sobie życie za pomocą maszyn prostych. --> Wyznaczanie prędkości długości fali i prędkości rozchodzenia się głosu.
W ramach koła wzbogaciliśmy pracownię fizyczną o kilka przyrządów zrobionych własnoręcznie przez uczniów. Wśród nich znajdują się między innymi: --> Termometr działający na zasadzie rozszerzalności termicznej gazów. --> Mini zestaw do demonstracji przebiegu linii sił pola magnetycznego. --> Kilka zestawów do badania przepływu prądu przez elektrolity. --> Model do demonstracji termicznej rozszerzalności objętościowej ciał. --> Równoważnia. --> Uproszczony model doświadczenia Oersteda.
Niektóre z tych prac możesz zobaczyć w GALERII.
|
|
Copyright © 2004/2005 by Renata Kmiećkowiak |